PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Janji mat sembab buat ramai guru 'muntah' biru !

" Sekadar fatamorgana dari mulut menteri..bro ! ", via sms

Ramai guru jadi 'murka' bila kejutan yang mahu diumum oleh mat sembab menjadi 'kujatan' kepada ramai warga pendidik. Berita yang dimomokkan beberapa hari sebelumnya sebagai berita 'baik' untuk guru, hanya upaya dibalas respon dengan 'ptuihh' saja dari guru-guru.

" KERAjaan akan menaikkan gred jawatan semua Pengetua Sekolah Menengah gred DG48 ke DG52, membabitkan 1,228 jawatan, manakala semua Guru Penolong Kanan (GPK) Sekolah Menengah dinaikkan dari DG44 ke DG48 membabitkan 6,585 jawatan. Bagi GPK sekolah rendah kluster pula, mereka dinaikkan pangkat dari gred DGA32 ke DGA34.." - mat sembab

Bukan sekali mat sembab ini bikin 'janji'. Tapi kali ini dah sampai macam nak 'gorengg' cikgu tu apa hal ? Ramai cikgu-cikgu dok tunggu apa yg nama berita 'baik' untuk mereka, bila sampai ketika, yang diumumkan..arghh...biasa-biasa saja, dan segelintir saja yang dapat. 

Jangan harap selepas ini rakyat nak 'alert' lagi dengan 'gorengan' lu wahai bapak menteri. Jika rakyat dah meluat, maka guru-guru akan tenung lu macam palat !

Nasib baik belum ada cikgu yang sms kat gua bilang, "ehh..best bro..best bro! Tapi bila dia cakap, semua ke 'jamban'.."

Untuk mat sembab, tolonglaa..jangan banyak sangat baca buku-buku cerita fiksyen kat khutub khannah, malu cikgu tengok bro ! Lagi..jangan pandang rendah sangat kepada cikgu-cikgu dengan umpan-umpan 'palsu' yang macam palat tu !

Untuk sambutan hari guru yang diraikan kelmarin, maka mari kita buat perubahan, selamatkan negara tercinta dari rakus UMNO yang rasis dan korup!

Kepada cikgu yang sms minta wak ulas tentang 'janji' palat mat sembab, nah hambek pagi ni..wak dah ulas di blog wak. Jika ada yang tak betul..mohon maklumkan semula kepada tuan editor blog.



sumber : Berita Hairan
Dari carta di atas, guru-guru boleh tengok..untuk siapa 'janji' itu diberikan. Tak ramai pun yang dapat menikmatinya. Tepuk dada tanya hati, memang mampus BN lepas ni..!

3 comments:

  1. Anonymous said...

    Pre-paid untuk yang diberi BN untuk pengetua/guru besar dan pentadbir sekolah ganyang guru agar mereka tidak mengundi Pakatan Rakyat dalam PRU13.

  2. Anonymous said...

    yg tu gred 32..yg gred 29 tak tgk lagi..elaun perumahan rendah tapi kelulusan diploma.polis lulusan spm pun dapat elaun rumah 275..sewa rumah tetap tak beza pun..

  3. Anonymous said...

    Buku Jingga lagi bagus semua dapat elaun khas RM500 tak kira pangkat. Adil dan saksama !. Kita undi Pakatan PRU13. Jom ubah !

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |