PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Kelapa dan santan, blogger dan SMTI ! Sama penting bro !

albanjari | Kg. Milah
Kelapa semakin laku mulai minggu ini. Harga kelapa jangan harap boleh dapat RM1 sebijik sekarang. Itu hakikat yang perlu warga maklumi. Tanda musim kenduri bertandang lagi. Tanpa santan, kenduri kahwin akan 'ceroi' ! 

Orang kg. Milah bilang, lagi banyak santan, pengantin perempuan akan lebih 'riang'. Benarkah ? Mungkin ada juga benarnya. Sama jua benarnya apa yang saudara Mazidul nukilkan menerusi tulisannya dibawah. 



Oleh : Mazidul Akmal Sidek
Saya sedar sebilangan bloggers berasa kecil hati atau terkilan jika tiada pembaca langsung pengunjung meninggalkan komen di tampalan mereka.

Secara peribadi saya tidak mempunyai masalah sebegitu. Saya menulis untuk berkongsi berita terkini dan ilmu, motif saya menulis blog, jelas. Samada pembaca sudi meninggalkan komen atau sebaliknya, itu perkara kedua.

Kekadang kita membaca blog milik bloggers lain untuk mengetahui kandungan utama tampalan mereka. Ada waktunya, kita terpanggil untuk meninggalkan komen, ada ketikanya tidak, terutama apabila topik diulas bukan berada di dalam ruang lingkup pengetahuan kita.

Pada masa sama, kita tidak dapat menyangkal kenyataan, majoriti bloggers menganggap setiap komen dicatatkan pembaca, simbol sokongan moral terhadap blog terbabit. Jika kita melontarkan komen, mereka tahu identiti pembaca blog mereka. Untuk mencetuskan suasana menang menang, saya mencadangkan ...

Selepas ini, setiap kali kita berkunjung ke blog lain, kita tinggalkan jejak, isyarat menunjukkan kita membaca blog mereka sekaligus menghargai karya penulis dan pemilik blog.

... ringkasnya, kita tuliskan "Saya membaca tampalan ini", 4 perkataan melambangkan penghargaan kita sesama bloggers. 'SMTI', jika ingin catatan lebih ringkas. Boleh diterima ide itu ? (sumber)

3 comments:

  1. oasis said...

    setuju...saya membaca tampalan ini..

  2. waksab said...

    setuju...saya membaca tampalan ini..

  3. waksab said...

    setuju...saya membaca tampalan ini..

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |