PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

BN semakin ketaq lutut, heret sultan ?

Aku tak risau ambiga. Aku takut Berahim bawak parang panjang, Ayahanda bawak golok berapi. Umno bawak keris...mau kena sembelih si Ambiga ! Geng-geng tu jenih ketegaq (kata orang Kedah).

(internetku kini dikuasakan oleh celcom broadband prepaid) - Nampak gaya.., demo tu jadi fiesta depa la..9hb. nanti ! Dari hak Bersih, terus jadi hak depa. Pasai apa ? Pasai silap-silap depa yang buat rusuhan. Buat rusuhan bantah perhimpunan aman kononnya ! Ada cerdik ka macam tu ? Benda simple jadi komplikated, media buat provokasi menakutkan rakyat.

Pemimpin keluaq kenyataan bengong, Mamat sembab provoke pasal campurtangan kuasa besar, (BENGONG kapunden), Ali Rustam dengan pesilat2nya, Berahim membawa katak2 setianya, Umno mcm biasa seperti kera-kera dijalanraya(itu bukan aku kata, khairi jam randik kata). Terlalu jelas BN tengah ketaq lutut dan tuntutan BERSIH 2.0 terlalu tepat untuk diterima. - rakan maya



JASIN, 3 Julai: Seramai 17 orang pemimpin dan ahli PAS Jasin ditahan di Ibu Pejabat Polis Daerah di sini untuk disoal siasat. Mereka ditahan di Pejabat PAS Kawasan Jasin kira-kira jam 2.15 petang tadi. Sehingga jam 5.00 petang tadi kesemua mereka masih disoal siasat berkaitan rampasan baju Bersih 2.0.

Antara yang ditahan ialah Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri, Yuhaizad Abdullah, Ketua Penerangan PAS Kawasan Jasin, Fauzi Maelah, Adnan Abu, Ali Mahadi dan beberapa ahli PAS Jasin.

Polis bertindak masuk ke perkarangan Pejabat PAS Jasin di Simpang Kemendor dekat sini kira-kira jam 1.00 petang sebaik sahaja selesai Seminar PAS Ganti Umno yang dianjurkan oleh PAS Kawasan Jasin yang bermula pada jam 9.00 pagi.

Selain itu, pihak polis yang berjumlah 30 orang yang kesemua tidak beruniform merampas kira-kira 200 helai baju Bersih 2.0. Beberapa orang lagi polis yang beruniform menunggu di luar.

Selain itu kesemua ahli PAS yang ada di perkarangan pejabat tersebut dihalang dari meninggalkan pejabat tersebut sehingga tangkapan dibuat. Semua kenderaan diperiksa, nama tuan punya kenderaan dan nombor telefon masing-masing diambil. - sumber : HarakahDaily

2 comments:

  1. Diyana said...

    diorng takut pasai PRU kt thailand pembangkang menang....thats why diorng wat langkah pencegahan awal walaupun tindakan tu sngt tak masuk akal....hakhakhakhak HAKPTUIH!

  2. Anonymous said...

    lutut die parkinson le,baru kena bulan lepas,19 jun 2011 mase pelancaran bersih hari tu.hahahaha

    Jam Spy Kalis Air Dan Mampu Rekod Video 720p HD Keluaran Korea
    Semangat Seorang Tentera Finland!!
    Inilah Kereta,Inilah Rumah

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |