PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

KL yang 'GILA' - (16) Petisyen BERSIH kini berada di pintu istana ! TAKBIR !!

Jikalau TUAN GURU HJ HADI tidak dibebaskan, PAS akan membuat himpunan Sejuta ! TAKBIRRRRR. TGHA berada di dalam trak polis setelah ditahan lewat sejam yang lalu.

Berjuang habis-habisan sehingga titisan peluh terakhir. Dan BERSIH memang mantap...ramai orang bukan melayu dari cina dan india turut berhimpun. Senario yang mengerunkan Umno. Harapkan Patriot, dah terklepot tengah jalan. Harapkan mamak lagi tak boleh harap ! Fikir capati dan tosey dia saja. KJ jugak yang kena bedal.

Sekumpulan ahli jawatankuasa pemandu BERSIH 2.0 menuju ke arah istana dari Hotel Midah Hotel. Mereka sedang menunggu kelulusan pihak istana untuk menyerahkan petisyen BERSIH 2.0. Strategi BERSIH yang bergerak dari pelbagai arah berjaya mengelirukan sekatan pihak berkuasa. BERSIH mantap ! MATLAMAT SEMAKIN HAMPIR.




PAS memberi tempoh 24 jam supaya pihak berkuasa membebaskan presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang atau himpunan kedua dilakukan. Tahniah diucapkan kepada semua penyokong himpunan aman bersih walaupun ditutup segenap penjuru, itu hanya perancangan manusia.. Namun tanpa jangkaan UMNO tiba-tiba dianggarkan lebih 100,000 turun bergerak dari berbagai arah dan disegenap penjuru. Hebatnya BERSIH, dan kartun nya Patriot serta Perkasa. 



Ribuan pendokong BERSIH dari bukan melayu yg hadir bersama serta ucapan berapi Dr. Hatta dan pimpinan lain, seusai menyanyikan lagu Negaraku. 

Himpunan BERSIH kini telah pun selesai. Peserta mula bersurai. Namun penyokong PERKASA terus cemerlang apabila hampir 20 ribu ahli nyer, (oppss..20 orang saja sebenarnya) dilihat sedang syiok menghopey di sebuah restoran berhampiran Stadium Titiwangsa. 


Mereka hanya mengikuti perkembangan perhimpunan BERSIH melalui siaran televisyen. Sedikit kecewa kerana Presidennya langsung tidak kelihatan.  Apa nak buat, katak mana berani main hujan, panggil hujan okay laa..tu dah kerja rutin dia bro !

PENUTUP - TUMBUKAN 'KNOCK OUT' UNTUK PERKASA, PATRIOT daripada BERSIH 2 ! 

Apabila aku melihat senario kebangkitan BERSIH 2.0 dan keberanian rakyat-rakyat Malaya walaupun dihalang dengan pelbagai cara, aku mula tertanya, adakah aku dalam golongan majoriti atau minoriti?

Maka tersemat rasa kagum atas keberanian pemimpin dan rakyat berjuang menegakkan apa yang mereka percayai.  Maka, BERBANGGALAH MEREKA-MEREKA YANG MENJADI SEBAHAGIAN DARI SEJARAH 9 JULAI 2011.

Malu pada dunia? Persetan pada mereka. Bukan mereka pernah kisah pada nasib kita.
Dari dinding blog ini, satu standing ovation buat mereka yang berani.

Tahniah buat PDRM yang menjalankan tugas dengan "berhimpun" lebih awal dari BERSIH 2.0 dan Patriot. Mana PERKASA? Takkan menjadi penonton BERSIH 2.0 saja, dan sekaligus memberi tumbukan knock-out kepada Patriot? Harapkan kawan, kawan tinggai kawan ! - dipetik dan diedit dari tulisan blogger Harimau Menaip di sini. 

* Aku yang semakin letih ! Tetapi penuh puas. 


0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |