PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

18SG - " ..balai pun kita orang bakar wooo..!, " gila ?

" barangkali umno mahu tengok dan lihat berapa ramai yang boleh disumbat muat ke penjara dan lokap untuk diisi dengan penyokong pakatan. Ini untuk kajian bro ! Orang gila nak kan stats.ni utk rekod. Lepas ni mereka pulak yang nak kena duduk di 'situ'. Ingat ! Apabila pakatan mengambil alih kuasa dari orang gila yang ada sekarang selepas PRU13, mereka ingin pastikan penjara dan lokap mana yang layak ditempatkan pemimpin2 bersama polis2 yang menzalimi rakyat ini dalam kes rasuah yang dilakukannya ketika 50 tahun mereka memerintah, " - kayucemeti



(internetku kini dikuasakan oleh celcom broadband prepaid) -  " Orang Malaysia banyak takut sama polis..! Kita punya negeri, balai polis pun kita orang bakar wooo..!" teringat kata-kata seorang pendatang Bangladesh.

"Aikk?! sejak kecoh dengan perhimpunan Bersih 2.0 nie...you senyap saja". Seorang gurkah politik di'port' telah meng'sms' sahabatnya yang merupakan bekas Ketua satu cabang AMK. " Aku takut kena tangkap!" itu jawapan yang telah di-terima.

Tuuu diaaaa...selama 50 tahun kita semua telah di-ajar dan di-didik berkenaan dengan polis negara kita. Gomen dan polis kita pun tahu yang banyak rakyat kalau sebut nama polis banyak yang fobia, banyak yang kalau boleh mahu mengelakan diri dari berurusan dengan polis.

Selepas menyedari yang perhimpunan Bersih 2.0 tetap akan berjalan dan ramai rakyat yang sedang menunggu lagi 6 hari untuk turun ke jalan raya, mereka mula mainkan isu tentang penjara, ISA, denda untuk menakut-nakutkan rakyat, dan ternyata ada keberkesanannya bila gurkah tadi telah menerima jawapan sms dari sahabatnya itu.

Bersih 2.0 kini adalah satu pertubuhan haram. Barang siapa yang mengambil bahagian pada perhimpunan 9 julai nanti boleh di-tangkap, di-penjara dan di-denda. Sehingga kini sudah 150 orang telah di-tahan,di-tangkap dan akan di-sabitkan dengan kesalahan akta hasutan. Dan polis akan terus berusaha untuk menangkap yang lain-lain yang di-syaki ada hubung kait dengan penganjuran itu nanti.

Jadi gurkah-gurkah politik di'port' ingin sangat mengingatkan agar orang melayu perlu ubah pemikiran mereka sebabnya orang melayu memang suka berfikiran negatif, belum berniaga dah kata yang tak boleh untung macam tu juga lah kalau nak menentukan pemerintah, Pakatan Rakyat belum pun di-beri kuasa memerintah di-Putrajaya sudah di-katakan PR tidak mampu. orang-orang melayu kena buat satu anjakan pardigma, kena ubah sikap berfikiran negatif kepada positif dan kena beranikan diri mencuba sesuatu yang baru.

BN tahu yang mereka akan kena teruk pada PRU-13 nanti, sebab itu lah mereka memainkan isu-isu menggugut yang boleh menakut-nakutkan rakyat, sebab itu lah juga mereka menimbulkan bermacam-macam hal untuk meng'saiko'kan kepala otak kita.

Gurkah-gurkah juga mempunyai perasaan yang sangat kuat yang mana penganjur perhimpunan Bersih 2.0,  ini tidak akan gentar dengan seribu ugutan kerana mereka tahu yang satu juta rakyat akan menyokong mereka di-belakang.

Mereka yang anti dengan perhimpunan Bersih 2.0 ini sebenarnya tidak paham dengan tuntutan Bersih 2.0. Faham lah dulu tuntutan Bersih 2.0 itu kemudian baru lah buat bantahan.

SPR pula walaupun gurkah-gurkah tahu yang mereka bukan lah jujur dan amanah 100 persen, tetapi tetap berharap agar mereka akan men-transformasikan integriti mereka kepada yang lebih bebas.

dollah yankee - PERKASA dan PESAKA pula, kalau betul-betul anda hebat apa kata anda bawa satu batalion menyertai misi keamanan dan kemanusiaan di Gaza daripada nak bergaduh dengan bangsa sendiri...baru lah orang boleh suspect!...ooppps sorry..bukan suspect tapi respect daaa...!

(*) sumber dipetik dari blog - dollahyankee

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |