PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

KL yang 'GILA' - (15) Patriot mengaku kalah dan lari lintang pukang !

Dilaporkan polis gagal mengawal kumpulan Bersih yang bergerak dari KLCC melalui Jalan Ampang untuk ke Stadium Merdeka. 

Dilaporkan polis hilang sabar dan memukul peserta Bersih di sana. Mengapa polis tidak layan patriot macam polis hentam aktivis bersih? 


Puluhan ribu rakyat prihatin daripada pelbagai kaum dan agama sedang berada di "medan tempur" dan kini berdepan gas pemedih mata menuju ke stadium merdeka.

Adakah cara tembakan gas pemedih mata terus ke DSAI itu sebagai dari rancangan membunuh ? - dan itulah yang disoalkan oleh Lawrence Lau di FBnya. 



Patriot dilaporkan mengaku kalah dan membuat kenyataan untuk menarik diri daripada berhimpun dan menuju ke Stadium Merdeka.

Dari tinjauan kelihatan hanya 100 ahli Patriot kelihatan bersama Arman Adha semasa membuat keputusan itu. Manakala KJ dipercayai dibawa ke Pulapol oleh pihak polis. Semburan air kimia terus diledakkan kepada peserta BERSIH. Hujan terus turun. Seorang pekerja gereja membuka pintu pagar beri laluan kpd peserta BERSIH setelah polis melepas tembakan dari water canon yang bertubi-tubi. Serangan polis masih berterusan ke atas peserta Bersih di Menara Maybank.



Penyokong Pemuda Umno di Jalan Bukit Bintang di depan Hotel Federal selesai bersurai selepas mengadakan rundingan dengan pihak polis.

Sambil mendakwa mereka GAGAL melawan himpunan BERSIH yang berjumlah ratusan ribu yang kini masih bergerak ke stadium, sedangkan mereka hanya mampu  bergerak sejauh 200 meter sahaja di sepanjang Jalan Bukit Bintang dan kedudukan mereka itu yang masih jauh dari destinasi tumpu di Stadium Merdeka menyebabkan mereka mengalah. 


2 comments:

  1. Anonymous said...

    kahkahkahkahkah.. mengalah dh ke patriotaik tuhh? tak masyukkk n tak kuat mentaaallll~ umngok bongok!

    -the Helix-

  2. Anonymous said...

    buat org gelak jer mamat2 patriot nih..

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |